Digital PR; bir markayı, bir şirketi bir projeyi veya bir online varlığın yönetmek ve iyileştirmek için online yöntem ve araçların kullanılmasıdır. Digital PR; sosyal medya, sosyal imleme ve paylaşım, arama motoru, blog, forum, haber siteleri gibi internet araçlarının halkla ilişkiler amaçlı kullanılmasıdır.
Bunlara ek olarak hedef kitle ile kurulan iletişimin yanı sıra, SEO ile arama motorları için optimize edilen basın duyurularının yayını, sosyal medya siteleri aracılığıyla basın duyurularının yayılması, kişisel/kurumsal virallerin oluşturulması, bir kurum hakkındaki bilgilerin paylaşımı, marka hakkında konuşulmasının sağlanması, marka yeniliklerinin takip edilebilir hâle getirilmesi, büyük kitlelere kısa sürede e-posta yoluyla erişilmesi, acil durumlarda müdahale edilmesi, marka iletişimine karşı olumlu ve olumsuz tepkilerin ölçülmesi, word of mouth ve word of mouse (!) iletişimin teşvik edilmesi ve daha birçok online faaliyet Digital PR kapsamındadır.
Unutmamak gerekir ki Digital PR, geleneksel (ofline) PR’dan farklı olarak daha karmaşık ve çok katmanlı bir yapıdır.
Bugün internet medyasında ulusal ve yerel bazda yayın yapan 1000 civarında haber sitesi var. Bu sitelerden 100 tanesinden fazlası günde 100 bin’den fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor.
Bununla birlikte marka ve itibar yönetimi açısından tek bir PR yaklaşımının tek başına yeterli olamayacağı ve online ve offline PR’ın mutlaka bir arada ve birbirine entegre olarak yürütme gerektiği unutulmamalıdır.